II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w ramach inwestycji pn: „Przebudowa drogi gminnej łączącej drogę wojewódzką DW201 z DW202 przez m. Wronkowo na terenie pasa drogi gminnej nr 232064G”
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
RIPiOŚ.271.1.3.2017.RS
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w ramach inwestycji pn: „Przebudowa drogi gminnej łączącej drogę wojewódzką DW201 z DW202 przez m. Wronkowo na terenie pasa drogi gminnej nr 232064G”, przy realizacji zadań drogowych: Część 1 - ,,Przebudowa drogi gminnej łączącej drogę wojewódzką DW201 z DW202 przez m. Wronkowo na terenie pasa drogi gminnej nr 232064G – Odcinek A-B i odcinek E-F. Część 2 - ,,Przebudowa drogi gminnej łączącej drogę wojewódzką DW201 z DW202 przezm. Wronkowo na terenie pasa drogi gminnej nr 232064G Odcinek C-D.” 2. Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe świadczenie usługi obejmującej nadzór inwestorski nad realizacją inwestycji, uczestniczenie w czynnościach odbiorczych oraz po zakończeniu robót w okresie gwarancji i rękojmi uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych. 3. Inspektor nadzoru jest przedstawicielem Inwestora, upoważnionym i zobowiązanym do nadzorowania robót budowlanych zgodnie z dokumentacją, w tym projektem budowlanym, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót, zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz umowąo realizację robót budowlanych w ścisłym porozumieniu z Inwestorem, którym dla przedmiotowego zadania jest Gmina Twardogóra. 4. Nadzór inwestorski będzie sprawowany w zakresie odpowiadającym poniższym wymaganiom, zgodnie z art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane (Dz. U. z 2016r. poz. 290 z poźn. zm.) oraz zgodnie ze sztuką budowlaną. 5. Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru rozpoczyna się w dniu podpisania umowy. W tym samym dniu Inspektor nadzoru złoży oświadczenie o podjęciu obowiązków nadzoru inwestorskiego budowy. 6. Obowiązki Inspektora nadzoru wygasają po dokonaniu przez Inwestora odbioru końcowego i rozliczeniu fakturą końcową robót, dla których sprawowany jest nadzór inwestorski oraz po dokonaniu odbioru pogwarancyjnego. Inspektor nadzoru zapozna się z pełną dokumentacją projektową, w tym projektem budowlanym, wykonawczym, projektami branżowymi i Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót. 7. Szczegółowy zakres zamówienia obejmuje: 1) Nadzór inwestorski nad realizacją zadania pn: Część 1 - ,,Przebudowa drogi gminnej łączącej drogę wojewódzką DW201 z DW202 przez m. Wronkowo na terenie pasa drogi gminnej nr 232064G – Odcinek A-B i odcinek E-F”: a) wykonanie odcinka AB w km 0+003,0 – 0+247,0 jako ciąg pieszo jezdny o nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego – 1.610,00 m2, b) wykonanie odcinka EF w km 0+615,0 – 1+165,0 jako ciąg pieszo jezdny o nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego – 3.421,00 m2, c) wykonanie i zastosowanie tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, d) wykonanie stałej organizacji ruchu, e) wykonanie humusowania skarp z obsianiem trawą, f) branża drogowa. 2) Nadzór inwestorski nad realizacją zadania pn: Część 2 - ,,Przebudowa drogi gminnej łączącej drogę wojewódzką DW201 z DW202 przez m. Wronkowo na terenie pasa drogi gminnej nr 232064G Odcinek C-D”: a) wykonanie odcinka CD w km 0+245,0 – 0+615,0 jako ciąg pieszo jezdny o nawierzchni jezdni z kostki brukowej betonowej o gr. 8,00 cm – 1.901,00 m2, b) wykonanie zjazdów indywidualnych z kostki brukowej betonowej o gr. 8,00 cm w kolorze grafitowym – 22,00 m2, c) wykonanie i zastosowanie tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, d) wykonanie stałej organizacji ruchu, e) wykonanie odwodnienia drenażem PCV, f) wykonanie humusowania skarp z obsianiem trawą, g) branża drogowa. 3) Uczestniczenie w przekazaniu placu budowy dla Wykonawcy robót budowlanych. 4) Weryfikacja planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. 5) Reprezentowanie interesów zamawiającego na budowie w zakresie spraw technicznych i ekonomicznych w ramach dokumentacji projektowej, prawa budowlanego oraz umowy o realizację inwestycji. 6) Dokonywanie sprawdzenia dokumentacji technicznej, a w razie potrzeby wnioskowanie do zamawiającego o dokonanie w niej zmian lub uzupełnień. 7) Sprawdzanie przedstawianych przez Kierownika budowy dokumentów materiałów budowlanych, prefabrykatów i innych materiałów przed ich wbudowaniem. Ponadto dokonanie oceny zgodności materiałów budowlanych, elementów prefabrykowanych z ich dokumentami dopuszczającymi do użycia na budowie bezpośrednio przed ich wbudowaniem. W razie braku wymaganych dokumentów stwierdzających właściwą jakość lub też w razie zastrzeżeń dotyczących elementów prefabrykowanych i innych wyrobów przewidzianych do wbudowania, Inspektor nadzoru odrzuci dany materiał lub prefabrykat jako nie spełniający warunków umowy i przepisów prawa. 8) Sprawdzanie poprawności kalkulacji sporządzanych przez wykonawców robót w zakresie obmiarów robót, nakładów rzeczowych, cen i narzutów oraz faktur w terminach wynikających z umów zawartych między Wykonawcą, a Zamawiającym. 9) Współpraca z nadzorem autorskim w okresie realizacji robót. 10) Kontrolowanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych materiałów i ich zgodności z obowiązującymi normami, przepisami i specyfikacją techniczną i dokumentacją projektową. 11) Kontrolowanie zgodności wykonywanych robót z dokumentacją projektową, umową i obowiązującym w trakcie realizacji harmonogramem robót. 12) Rozstrzyganie - w uzgodnieniu z zamawiającym spraw technicznych powstałych w toku wykonywania robót. 13) Sporządzanie protokołów konieczności w przypadku potrzeby wykonywania robót dodatkowych lub zamiennych, uzasadniania potrzeby wykonywania tych prac oraz wnioskowania do zamawiającego o ich wykonanie. 14) Kontrolowanie jakości oraz określanie wartości materiałów uzyskanych z rozbiórki. 15) Sprawdzanie wykonania robót zanikowych. 16) Uczestniczenie w odbiorach i próbach technicznych instalacji i urządzeń. 17) Kompletowanie dokumentacji związanych z odbiorem końcowym. 18) Potwierdzanie gotowości do odbioru robót lub obiektu. 19) Kontrolowanie wymagań zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia zgodnie z art.29 ust. 3a ustawy Pzp. 20) Uczestniczenie w czynności odbioru obiektu lub robót i przekazania ich do użytku. 21) Uczestniczenie w przeglądach w okresie gwarancji i rękojmi, oraz kontrolowanie usuwania ujawnionych wad i usterek. 22) Dokonanie rozliczenia końcowego inwestycji. 23) Informowanie Zamawiającego na bieżąco o postępach w realizacji robót, stwierdzonych nieprawidłowościach lub zagrożeniach w realizacji robót. 24) Informowanie Zamawiającego o terminach odbioru robót, których obowiązek odbioru spoczywa na Wykonawcy (ulegających zanikowi, częściowych, prób urządzeń i instalacji itp.) niezwłocznie po dokonaniu zgłoszenia odbioru przez wykonawcę robót. 25) W przypadku wyniknięcia po zakończeniu zadania kwestii spornych pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą robót budowlanych, Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego uczestnictwa w działaniach mających na celu rozstrzygnięcie kwestii spornych poprzez sporządzanie niezbędnych opinii, weryfikacji itp. przez cały okres udzielonej przez Wykonawcę gwarancji i rękojmi. Okres gwarancji wynosi 73 miesiące od daty dokonania odbioru końcowego. 8. Roboty budowlane będące przedmiotem nadzoru opisane są za pomocą dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, wg wykazu: 1) Projekt budowlany dla zadania pn. „Przebudowa drogi gminnej łączącej drogę wojewódzką DW201 z DW202 przez m. Wronkowo na terenie pasa drogi gminnej nr 232064G” - branża drogowa. 2) Projekt stałej organizacji ruchu. 3) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. 4) Przedmiar robót – branża drogowa. 9. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące fizyczne prace polegające na realizacji przedmiotu zamówienia wykonywały te prace w ramach zatrudnienia u Wykonawcy lub podwykonawcy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu Pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę jednej osoby wykonującej czynności pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonujących ww. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogu i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogu, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osoby wykonującej czynności pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej czynności, której dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonuje osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy o pracę osoby wykonującej w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracownika, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imienia, nazwiska, adresu, nr PESEL pracownika). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej czynności pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej ww. czynności.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
71520000-9
Dodatkowe kody CPV:
71247000-1,